Kino alternatywne

Kino alternatywne

Gru 09

dużą liczbę loci … krótkich odstępów między nimi”

Pozioma perspektywy podróżnego zostanie złapany przez os­leżnie od rzymskich obrazów lub płaskorzeźby. Na Palaestrina mapę mozaiki Nilu, na wszystkich jego uzupełnień XVI wieku, widok panoramiczny jest zachowany z serią narracyjnych winiet rośnie od pierwszego planu do gór Etiopii w tle. To samo, pojedyncza linia widzenia typifies zdjęcia z willi w formalnym krajobraz ogrodu, modę, która mówi Pliniusz (błędnie, ponieważ hap­długopisy) był wynalazek okresu Augusta. Co ciekawe o tych obrazów, które zostały zwanych kartograficzny konstrukcje przestrzenne „jest charakterystyka Pliniusza o nich jako” ludzie będą willi „lub” z drogi dojazdowej „-kosmiczna w ruchu po drogach. Formalne, wzrokowy, krajobraz jest echem w jego opisie podróży do Mt. Nympaeus w Phthiotis „, oglądany z projektowania ogrodu natury” -topiario naturae opere spectabilis. [ „Dla takich scen” ruchomych obrazów „ulgi bazowej WRAS idealnego pojazdu. Tak, to nie jest zaskakujące, aby znaleźć nowoczesny komentator porównując sceny na kolumnie Trajana z technik kina z podróży oraz zdjęć panoramicznych. Więcej do punktu, tutaj jednak jest poziomą perspektywicznym picta itineraria już zauważyć w winiet na Peutinger

Tablica, która mówi Vegetius należy rozpatrywać zarówno umysłu (kon- Silio MENTIS) i oka (aspectu oculorum).

Błędem byłoby twierdzić, że horyzontalny widok był jedyny sposób , że Rzymianie postrzegana przestrzeń. Nie było również kosmiczne mapowanie psychicznego. Eustazy, bizantyjska komentator Dionizjos Periegeta, wyobraża go jak Dedal latania na całym świecie i patrzy z góry. Zarozumiałością spoglądając z wysoka, jak Ikar czy Zeusa, było powszechne wśród geografów, Lucian mówi nam. Ale były to poglądy geograficznych świata, cenne do przenoszenia globalnych opisy i filozoficzne koncepcje boskiej, racjonalnego porządku „, jakby widząc go na własne oczy”, powiada Cyceron.
Artykuł dzięki: